tisdag 30 november 2010

Två

nyheter om objektiv:

Nyhet ett: Jag köpte ett 50mm:s objektiv åt mig i förra veckan, lite som en för tidig julklapp. Alltså ett likadant som jag fick låna av Miilo tidigare i höst.

Nyhet två: Dagen innan jag hämtade det nya objektivet från posten lyckades jag få sönder mitt "vanliga" objektiv, det vill säga 18-55mm:s objektivet. Kameran med objektivet på föll handlöst ur ett skåp när jag skulle sträcka mig efter mina tovningsattiraljer. Trots att kameran var i sin väska och landade på en handduk knäcktes två plastpinnar.

Jag var så arg resten av kvällen att jag inte gjorde färdigt projektet med de tovade bollarna. Det var liksom lite bollarnas fel att mitt objektiv gick sönder. Idiotiskt resonemang, jag vet. Så nu ligger bollarna här på skrivbordet och jag blänger lite argt på dem ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar