tisdag 15 februari 2011

Stickat i vinter


The evighetssocks

Jag kom här en dag fram till att jag har stickat otroligt lite den här vintern. Under fliken stickat här till höger kan man se att jag endast stickat en liten tröja, en halv halsduk (som jag sedan sprättade upp) och lite dominorutor. Därtill har jag stickat ett par små barnsockor och sen har jag också hållit på med ett par sockor sen i höstas. Evighetssockorna vill aldrig bli färdiga, och jag är så trött på att sticka dem! Men jag har så lite kvar att det inte lönar sig att kasta dem i hörnet och ge upp.

Målet är att sticka färdigt sockorna och kanske sticka något litet till. Efter det reder jag upp garnkorgen och börjar med somrigare projekt. Ivern att sticka brukar avta helt och hållet när snön har smält.

2 kommentarer:

  1. Underbart vackra sockor! Jag avundas!

    SvaraRadera
  2. Jag hittade mönstret i Novitas vinter tidning. Jag såg att tidningen fanns i textisalen här i början på veckan :) Det tog väldigt fort att sticka den och jag som inte är en så van stickare tyckte det var en lätt modell :)

    SvaraRadera