söndag 11 mars 2012

Lördagens loppisrunda

Gårdagens loppirunda var verkligen lyckad. Efter en loppisföreläsning på Othello begav sig ett gäng vidare på loppisrunda. Fler bilder finns hos Hannasvirrvarr. Tack till Christina och Hanna för initiativet!


Först ut var Röda Korsets loppis, var jag köpte tio klädhängare av trä för två euro. Förhoppningsvis mer hållbara än plastdito som på senaste tiden gått sönder allt oftare.


Sedan var det dags för Jupiter, där dagens bästa fynd hittades. Åtta ganska nya mönstertidningar (med alla mönsterark kvar) för tio cent styck. Nästintill skamlöst billigt.



Fyndis i Smedsby var ett nytt ställe för mig. Där hittade jag två saker för sommaren: en deckare och nätta svarta skor. Rundan avslutades med ett besök till Adam och Eva och Suvikirppis. I det sistnämnda var väldigt många hyllor tomma. Inga fynd för min del i någondera.

6 kommentarer:

  1. Jaa vilken kul tillställning :) och roligt att träffa liksinnade bloggare också. Åh, vad jag diggar skorna du köpte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det! Roligt att knyta lite nya kontakter. Tack, jag är också väldigt förtjust i dem, nu gäller det endast att vänta på att vädret blir varmare så att jag kan ta i bruk dem.

      Radera
  2. Var mönstertidningarna SÅ billiga! Galet, ett fynd minsann :) Trevligt att träffas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma; det var roligt att träffas!

      Radera
  3. Riktigt fina fynd.. :) Tack för sällskapet, bör göras om! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Det var verkligen inspirerande :)

      Radera