söndag 25 november 2012

En loppishöjdpunkt




Igår var jag och ett gäng andra människor (plus ungefär hälften av alla västnylänningar) till Mjölbolsta på Folkhälsans loppis. Och vilket loppis sen! Billiga priser och mycket roliga och annorlunda grejer till salu; allt från sjukhussängar till synålar. Jag köpte 1,5 kg ull för sammanlagt tre euro, en låda kantband och snedlist för två euro, sybågar för 50 cent styck och en hel hög med "metallknipsor" á 30 cent. Har ingen aning om vad de heter på riktigt, men kan användas som tillslutare till påsar, till exempel. Dessutom köpte jag en lampa, men den har jag inte hemma. Med mig hade jag en annan hantverksentusiast som bland annat fyndade en säck garn för ynka tre euro. Vi bestämde oss för att unna en av mellandagarna för tillverkning och skapande av ett och annat - det är ju roligare att göra tillsammans än att skapa ensam. Jag är ännu också så darrig och ivrig av gårdagens loppis att jag gärna skulle återvända dit och köpa ett kilo dragkedjor, vadd och annat trevligt.

1 kommentar:

  1. Oj, du hittade ju allt möjligt där. Vi var ute efter möbler så blev inte av att gräva bland småprylarna, metallknipsorna var ju ett fint fynd!

    SvaraRadera