onsdag 19 juni 2013

Projekt fyra och fusk

Halva förra veckan befann vi oss på Åland på bröllop, och därför blev projektuppdateringen lite sämre. Dessutom märkte jag att jag inte alls visat mina marimekkodynor för er - så nu fuskar jag och presenterar dem som förra veckans andra projekt. 

Tyget inhandlades i våras från Vasas Marimekkobutik. Valet föll till sist på Siirtolapuutarha, i två olika färgsättningar. Jag har kärl i samma serie och gillar tygets mönster. Dynöverdragen (det är kanske inte ens ett ord?) är 50 x 50 cm, och jag har också sytt i dragked för att det enkelt ska kunna gå att ta bort överdragen och slänga dem i tvätten vid behov.

En meter av båda tygen investerade jag i.
Dynöverdragen som färdiga. Piggar upp våra gråa Ektorp-soffor.

3 kommentarer:

  1. Kuddfodral har jag hört. Fast dynöverdrag låter roligt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är åtm ett ord! Kudde känns främmande för mig, lite väl rikssvenskt, så det fick bli en egen variant ;)

      Radera
  2. Oj vad fina :) trevligt att se att tyget passar så bra mot det gråa!

    SvaraRadera