fredag 17 september 2010

Det


sägs många vackra ord om Karis i bloggvärlden just nu. Sandra formulerade en knivskarp analys om trädgårdsstaden ifråga, medan Riina också förklarar sin kärlek till Nordns Paris och samtidigt berömmer kvällens kulturutbud.

Karis finns även i mitt hjärta. Och även på väggen. I tamburen här i vårt Vasahem har vi Karis inramat med guldram. För att påminnas om staden Pumpvikens Putte dedikerat sina sånger till.

ps. Som ett tillägg kan nämnas, att jag i gymnasiet vann 200 euro i en uppsatstävling Rotary hade ordnat där jag skrev om mitt hatkärleksförhållande till Karis som sedan vändes mot kärlek. För vem har inte i sina ungdomsår hotat med att lämna Karis för gott?

2 kommentarer:

  1. Den här har jag missat, hänger den i tamburn?

    Mysfabo had ng en bild på pumpvikin på vessaväggen, så där att när man sto och pissa så kund man blicka över vyerna... och kanske lotsas att det porlar som i ån :)

    SvaraRadera
  2. Jess, flere som har hängt upp Karis på väggen :) Jepp, den hänger i tamburen, ovanför byrån!

    SvaraRadera