fredag 1 oktober 2010

Iittala


kommer vid årsskiftet att sluta tillverka Teema i brunt och olivgrönt. Jag har haft en fåfäng idé om att utöka min nuvarande servis till det dubbla så att jag skulle ha ett dussin tallrikar och koppar. Fick lite panik när jag märkte att jag endast har några månader på mig (istället för flere år som jag tänkt mig) att utöka servisen. Därför har jag satt en förmögenhet på att köpa dessa delar. Ännu tio delar kvar, sen är servisen för min del komplett.

Nu undrar säkert någon av er hur i helsike man kan vara så dum och sätta flera hundra euro på tallrikar när man kan få dem för en spottstyver på Ikea. Men jag är för förälskad i finländsk design och för inställd på hållbar utveckling för att köpa dem billigare. Jag har nämligen tänkt äta från dessa tallrikar resten av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar