söndag 8 maj 2011

Aino

Istället för att läsa till morgondagens tent har jag i helgen suktat efter en ny cykel. Jag har en svart Jopo som jag älskar, men jag skulle behöva en cykel för lite längre färder och någonting att cykla med i Karis, ty Jopon bor i Vasa. Helkamas Aino har jag länge suktat efter och har nu på allvar börjat fundera på att köpa en sån. Är det onödigt med två cyklar, som jag ämnar äga och cykla med  tiotals år framöver? Är detta slösaktig konsumtion? Jag tänker mig att det inte är så bekvämt och ändamålsenligt att trampa flere kilometer till jobbet på en Jopo utan växlar.

Bilden hämtad härifrån.

2 kommentarer:

  1. Om du vill ha en cykelvakt över sommarn kan de vara att ja behöver en ped i vasa :)

    SvaraRadera
  2. Ok! Jopon bor nog här över sommaren och behöver du en cykel får du nog låna den :)

    SvaraRadera