tisdag 20 december 2011

En tanke





Förutom julklappshandel och tre besök till Serendi idag, har jag också nystat mina garn som jag köpte i Mörby. Jag bestämde mig för att sticka sockorna från Juljournalen av mitt nya garn. Istället för rödvita blir de nu vitgråa. 


När jag nystade härvorna började jag fundera på hur roligt det skulle vara att kunna spinna sitt eget garn, det är säkert inte många som kan göra det mer. Undrar var jag skulle få tag på någon person som kunde lära mig spinna garn? Det känns som en kunskap jag skulle vilja besitta. 

3 kommentarer:

  1. Eventuellt kan nån vid vörå handarbetsaffär spinna garn, dom har ju iaf vävstolar till salu. :) Prova där!

    SvaraRadera
  2. När jag kollade på Vaasan alueen FB-kirppis så såg ja att nån sålde en spinnrock. Ifall du ännu är intresserad av att spinna eget garn. :) Du måste ansöka att få vara med i gruppen men dom accepterar nog alla. :) Sen söker du i foldern för "Vanhat tavarat yli 50v" så sir du den ja talar om.

    SvaraRadera
  3. Aja! Måste gå och kolla, tack för tipset :)

    SvaraRadera