torsdag 19 januari 2012

Nytt i bokhyllan

I december utökades bokhyllan med dessa fyra böcker, dels julklappar och dels sådana jag själv köpt.
1. Kvinnor och kakor vid Kyro älv, av Maria Österåker och Patricia Rodas. Har skrivit om boken tidigare, här.
2. Bonniers stora bok om stickning. En bok om allt man kan tänka sig inom stickning. 
3. Virka amigurumi, av Mia Bengtsson. Bra presentidéer för små, även bra med tanke på eventuellt arbete inom textilslöjd.
4. Brobyggarna, av Jan Guillou. Håller på att läsa den som bäst, en historisk roman kunde man säkert kalla den.

(Klicka på bilden för att se den större)

2 kommentarer:

  1. Amigurumi är mitt senaste projekt som jag blivit ivrig på. Jag kollade i Mia Bengtssons bok och hittade massor jag vill testa. Hittills har jag tyvärr inte kunnat hålla mig till något mönster, utan hittat på eget när jag märker att det blir "fel".

    Inspirerande blogg du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Jag har endast gjort en amigurumifigur, men har planer på att göra några till bara jag har tid.

      Radera