onsdag 17 juli 2013

Projekt 8/20

Jag har ett eget arbetsrum, som min man kallar Hanttasaln. Rummet är ännu lite på hälft och alla grejer har inte riktigt hitta sina platser ännu. Bland annat ligger en vävstol i bitar och väntar på montering och en soffa är tillfälligt placerad där på väntan på sitt nya hem. 

Men ordning på garnen har jag äntligen fått! Korgen de förvarats i tidigare  hade blivit på tok för liten vilket resulterat i att jag stuvat in garn i diverse påsar. Den nya hyllan består av två fruktlådor av trä som jag spikat upp på väggen. Nu ligger garnen sorterade efter färg och grovlek. Mycket överskådligt och betydligt redigare så här.

3 kommentarer:

  1. Har du en "ball winder"? Nystanen till höger uppe på hyllan är så snyggt virade att jag tvivlar på att de är gjorda med nystpinne. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har ärvt en av mommo! Den är jätterolig att använda - fungerar säkert lite som din nystpinne bara att mer mekansikt?

      Radera
    2. Ja kan tror att den är rolig att använda, det ser roligt ut iaf det jag har sett på youtube. Och så går det säkert snabbare än när jag virar för hand, för att inte tala om hur nystanet blir när det är färdigt!

      Radera