tisdag 19 november 2013

Julinspiration





Hej bloggen! Länge sen sist! Min tid upptas nuförtiden av en son, vilket gör att jag dels inte hinner sticka, sy eller pyssla i samma takt som förut, och dels hinner jag inte uppdatera bloggen så ofta. Ska ändå försöka hålla något slags liv här.

För varje år accelererar min juliver. Det nästan roligaste är att frammana en julfiilis och pynja och pyssla före jul - lite som när man åker på resa, så är längtan efter att resa lika viktig som att verkligen åka på resan.

Även i år har jag beställt Stora Juljournalen (här är 2012 och 2011) men den har ännu inte kommit. Däremot har jag hittat en till favorit bland alla tidningar med jultema, nämligen Allt om handarbetes julmagasin. Där finns massor med pyssel, stickmönster och sömnadsinspiration. Den går att köpa i vanliga butiker och behöver inte beställas via någon jultidningsförsäljare.

2 kommentarer:

  1. Grattis till sonen! :) ha misstänkt lite när ja ha kolla på fb, men visst int säkert. Hur gammal e han nu?
    Nu blev ja nyfiken på den där tidningen, måst fara o kika på den nästa gång ja e i prisma. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Han är nu sju veckor gammal! Hoppas du hittar tidningen, den var faktiskt jättekiva :)

      Radera