torsdag 21 november 2013

Mera julinspiration


På tal om julinspiration så köpte jag boken Jouluiloa kierrätysmateriaaleista, av Karin Lindroos och Kajsa Wikman. Måste säga att det här är den bästa boken i sin genre på väldigt väldigt länge! Dels är den snygg med fina bilder och tydlig struktur, och dels har den massvis med fina och finurliga tips. Plus också för att projekten i boken är lättgjorda och passar således de flesta pysslare och pynjare. 

Själv gillade jag sömnadsprojekten speciellt mycket. Jag har redan börjat lite på julgardiner, men vill gärna också sy bland annat en julgransmatta och kökshanddukar. I många sömnadsarbeten används fritt maskinbroderi, vilket jag gillade väldigt mycket redan under studietiden. Den här tavlan är t.ex. sydd med just den tekniken.  Nu är det bara att botanisera bland allt material jag har från förut här hemma, och dessutom göra en liten loppisrunda på lördag. Jag är på jakt efter julgransbollar som jag ska göra om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar