söndag 5 januari 2014

Favoritfynden 2013

Under 2013 har jag gått mycket på loppis och auktioner men dessvärre inte dokumenterat så mycket av fynden. Men här är ett urval av favoriterna. Lite klent jämfört med förra årets resumé. 2014 måste jag skärpa mig med dokumentationen, helt klart!
I juni på Lions loppis i Ingå köpte vi en möbel att ha ute på terrassen. 

Lampfoten är från samma loppis. Den står i vardagsrummet utan skärm och används med en stor glödlampa.

Rottingstolarna är absoluta favoriter! För 15 euro köpte jag dem på Lions loppis i Tenala i juli. På bilden syns också andra trevliga fynd.

Adventsljusstaken är relativt ny och användes hela december. Den är nu bortplockad och får stå till tjänst senare i år igen.
Men mest av allt har jag i år köpt baby- och barnkläder. Loppisar är en guldgruva för det! Billiga och i många fall nästan oanvända kläder. Barnloppiset som ordnas två gånger om året i Seminarieskolan i Ekenäs är en storfavorit. På bilden endast en bråkdel av fynden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar