onsdag 8 januari 2014

Handarbetsmål för 2014

I år lovar jag att bli färdig med den här och många andra påbörjade projekt.
Nu när 2014 redan pågått en vecka, ska jag delge mina mål vad gäller handarbetet. Målen, som jag funderat på och skrivit ner redan på förra året sida, lyder så här:

1. Göra färdigt påbörjade projekt. Ni vet att jag är mästare på att påbörja saker men sedan sällan (eller aldrig) avsluta det. I år ska jag med andra ord sy klart en klänning, göra färdigt fyra (!) påbörjade filtar, en gardin och ett par yllesockor.

2. Använda så mycket som möjligt av material som jag redan har. Garnhyllan svämmar över och jag har även massvis med tyger inhandlade på loppis och också en del nya tyger som jag inte än satt saxen i.

3. Tillverka mycket gåvor för hand. Det betyder att jag ska vara bättre ute i tid med såväl födelsedagsgåvor och julklappar. Jag har så många år nu besviket konstaterat att jag inte den här julen heller tillverkade särskilt många julklappar förhand.

4. Dokumentera arbeten bättre. Både fotografera och visa här på bloggen, och skriva ner stickade och virkade produkter i min anteckningsbok (mer om den senare).

5. Sticka ett par vantar. Av någon anledning tycker jag inte alls om att sticka vantar. Det är något med den där tummen som gör att jag inte orkar ta itu med det. Det är knappast så ansträngande som jag vill minnas.

Till dessa fem mål ska jag återkomma i slutet av 2014 och förhoppningsvis har jag också uppnått dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar