torsdag 6 mars 2014

Sticka med dina armar

Har ni testat på det här? Har sett bilder på både Facebook och Instagram på stickade tubhalsdukar som går att göra på en väldigt kort stund och dessutom utan redskap! Det enda man behöver är tjockt garn och sina armar. 

På youtube finns massor med klipp om hur man skall gå till väga, jag testade på det tidigare idag med hjälp av den här videon. Där ser man mycket tydligt hur man ska göra, skulle våga påstå att man behöver noll stickkunskaper från förut för att lyckas!

Jag ska gå och inhandla tjockt garn i någon trevlig färg för att testa på nytt, det jag prövade metoden med tidigare idag var svart och rätt tunt. Resultatet blev inte så tydligt och maffigt som det skulle bli med tjöckre garn, så jag rev upp min testversion. Bildbevis och mera kommentarer utlovas bara jag har nytt garn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar