torsdag 13 mars 2014

Strömsö och födelsedag



Idag har jag firat min 27:e födelsedag. Av min man fick jag en ny vårrock och en hulahularing, vilket säkert kräver en liten förklaring. Jag såg nämligen på Strömsö* härom dagen och blev väldigt inspirerad och ivrig när Lee vävde med hjälp av en hulahularing. Så simpelt! Och vad snyggt det blev! Sami lystrade till min iver och överraskade mig med denna minivävstol idag. Nu ska jag inhandla fiskargarn bara så ska jag sätta igång med att väva små runda mattor och varför inte bordstabletter eller grytunderlag? Det här är också något om textilläraren i mig sätter bakom örat och tar fram idén med framtida elever. Här kan man se senaste avsnittet där ringen i fråga också används.

*Strömsö är på riktigt mitt favoritprogram på tv. Jag har fått så mycket bra idéer tack vare programmet, bland annat kom jag på att jag ska börja blogga. Dessutom fick jag idén om att skriva om hållbar utveckling i textilslöjden i både kandidatavhandlingen och i gradun när jag såg på Strömsö.

7 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen :)

    SvaraRadera
  2. Grattis Elena! (Hade ingen aning om att du har haft födelsedag, *skamset*) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ingen fara, har inte det på Facebook så många missar det =)

      Radera
  3. Grattis!! Du är bra inspirationskälla å bollplank när jag har syprojekt på gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Roligt att vara till hjälp!

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera