söndag 1 mars 2015

Oflyt


Den senaste tidens alster har inte lyckats hemskt väl. Har tydligen varken tid eller skills just nu. Låt oss ta några exempel:

1. Stickade ett par tågsockor (här är ett par lite mindre i annat garn) som egentligen skulle bli en gåva. Var redan i början osäker på om det lila garnet skulle räcka till eller inte. Det gjorde det inte. Men sockorna är användbara och jag tycker faktiskt att de blev riktigt fina såhär! 

2. De som läst några tidigare inlägg vet att jag inte är någon entusiastisk vantstickare. Tänkte ändå sticka ett par vantar åt Elis av restgarn och följde Novitas anvisningar och storlekstabell. Utan att lyckas: dessa vantar är totalt oproportionerliga. Jag har verkligen ingen lust att sticka dem färdigt.

3. Det här är jag egentligen inte skyldig till, detta har hänt när mina andra familjemedlemmar varit hemma och jag på jobb. Elis hade plockat fram en sticka från ett evighetsprojekt och gömt den i soffan, och Sami satt sig i sin tur i misstag på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar