lördag 22 oktober 2011

Sommarfynd del 1: Böcker

I år har jag inte köpt lika mycket böcker på loppis/i andra hand som förra sommaren, men en del i alla fall. Agatha Christies bok och sömnadsboken har jag hittat på Karis bibbas försäljning på Karisdagen, Tikkanens böcker på en bondautkion och loppis i Tenala. Boken om Hugo Simberg kan jag inte egentligen ta mig äran för, det är nämligen min mor som fyndat den åt mig på huuto, men jag ville ändå visa upp den fina boken.

Som kuriosa kan sägas, att det inte finns så många kvar att Henrik Tikkanens böcker mer. Det här kunde en antikvariathandlare berätta för Sami en gång. Böckerna är nämligen utgivna på den tiden när kvalitén på böckerna inte var så hurja och att de därför gått sönder med tiden. Därför köper jag gärna hans böcker när jag hittar dem på loppisar. Böckerna som jag själv köpt i sommar har jag betalat högst en eurodollar för styck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar