söndag 30 september 2012

Klipp och klistra


Jag är löjligt förtjust i att skriva listor och dokumentera och organisera överlag. I en anteckningsbok samlar jag slöjdidéer och diverse skisser, i en annan inspirerande bilder. Bilderna är utklippta ur tidningar och jag samlar på mönster, färger, former och fina indredningsidéer. Jag köper ytterst sällan tidningar, så de flesta bilder är tagna från begagnade tidningar eller saxade till exempel ur en H&M-katalog. Det här för att få ordning på alla fina idéer och intryck och kunna ha dem kvar.

2 kommentarer:

  1. Och jag som har en massa tidningar som jag tycker det är synd att slänga bort - ibland har jag sålt dem på loppisar, typ 10 st för 3 euro. Oftast åker de i pappersinsamlingen - trist bara att du har så lång väg att hämta dem då du bor i västra Finland?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch! Jag bor i västra Nyland, så tyvärr lite långt bort! Men jag ska ta en titt på närliggande loppisar efter tidningar att klippa sönder, så tack för tipset :)

      Radera