fredag 9 augusti 2013

11/20: Mormorsrutor

Jag är lite tudelad när det kommer till mormorsrutor. Jag tycker att dom är väldigt fina och blir lite grön av avund när jag ser färdiga, vackra och färggranna alster. Däremot har jag inte riktigt nerver till att själv virka alla rutor som krävs - jag vet inte ens vad det är egentligen som gör att jag suckar av tristess efter en ruta. 

Nåväl, den här sommaren har jag tagit tag i ett projekt som redan är påbörjat i våras, en filt av mormorsrutor. Färgerna är grön, grå och lila, kantat med ett varv naturvitt. Med på bilden finns också nnågra andra rutor som jag virkat på måfå tidigare. Jag ser framför mig hur nätt och fin den kommer att bli som färdig, men det hjälper mig inte alls på traven att färdigställa den. Vilket betyder att ni eventuellt kommer att se ett resultat år 2017 om jag fortsätter virka i den här takten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar