torsdag 1 augusti 2013

Ett till halvfärdigt arbete: Projekt 10/20

Sommarprojekt 10 ska bli en babyfilt. Garnet är Novita Hanko* och är återvunnet bomull blandat med akryl. Mönstret består av rutor, simpelt att sticka men rätt tidskrävande eftersom det är ganska enformigt. Därför stickar jag en rad då och då och sen gör jag något roligare. Visar också detta arbete sen när det är färdigt!

Sommarprojektet är nu halvvägs, tio arbeten kvar att presentera. Vi håller på att inreda sovrummet, så därifrån kommer åtminstone några projekt att presenteras. Dessutom håller jag på att sy både ett lapptäcke och fem (!) kuddfodral så en del av tiden sitter jag vid symaskinen.

* Novita Hanko-garnet har jag petat på i butiken i flera år, dels för att det är ett vackert garn i flera fina färger, men också dels för att det bär namnet på min födelseort. Det har helt enkelt känts som om jag måste få göra något med Hangögarnet, men vad har tills nu i sommar varit oklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar